pátek 24. ledna 2014

Macanova bunda

Co je to bunda, je vcelku zřejmé, kdo je to Macan, to už méně. Nicméně pro tento případ "mému" Macanovi ponechám jeho inkognito, protože on sám bude vědět, že je to on a ostatní to vědět nepotřebují. Možná také mají nějakého svého Macana, ale jiných Macanů se toto povídání netýká.
Mamka mi nedávno přinesla bundu svého někdejšího kolegy s prosbou o výměnu zipu. Prý jsem onu bundu kdysi vyráběla, no, asi to bylo dávno, nevzpomněla jsem si. Až jsem ji držela v rukou ... ano, to už je opravdu nejméně 15 let ... Macan si bundy hleděl a nedevastoval ... vydržela ... zip ne ...
Nemám ráda opravování, o výměnách zipů nemluvě, ale jako človek, který se přes dvacet let zabýval vlastní oděvní tvorbou, jsem od svých zákazníků takové objednávky brala jako servis, který je potřeba. Přece nenechám své dílo opravovat nějakému amatérovi ...
Vyměnit zip u bundy ... pro spoustu lidí něco, čím se nechtějí zabývat ... čili ani neuvažují o tom, že by to někomu zadali ... natož, aby to snad sami provedli. Prostě bundu vyhodí a koupí novou. Dneska je to běžné. Ne tak "Macan" ... má (asi) svou bundu rád ... užil si ji a chce užívat dál ...
Zmíněný "Macan" právě v těchto dnech dosáhl významného životního jubilea, a slušelo by se, abych dary spíše dostával. Aniž by to plánoval, tak mně dal dar, který by ocenil nejeden tvůrce - moje dílo mu slouží mnoho let, a dokonce mu stojí zato, aby ho nechal opravit, protože očekává, že mu bude sloužit dále. Možná se najde kdosi, kdo zapochybuje ... ne o trvanlivosti mého díla, ale "Macana" samotného ... nicméně jak si "Macana" pamatuji ze svých dětských let a z maminčina vyprávění, tak věřím, že "Macan" ještě dlouho vydrží ...
Milý "Macane", těším se, až tak za dalších 15 let (na takovou dobu - coby optimista - odhaduju trvanlivost nově všitého zipu) přijdete s dalším požadavkem na opravu té stejné bundy, a já, pokud na to ještě uvidím, Vám budu moci vyhovět. No, a kdyby ne, tak dáme skleničku, to se taky počítá.

Páč se pár lidí o tento příběh zajímalo, podotýkám, že "Macan" je čerstvý osmdesátník ...

Žádné komentáře: